Автомашины дугуй (обод) хийхдээ эхэлж ганг хэвлэж үндсэн хэсгүүдийг хийсний дараа тэдгээрийг хооронд нь гагнадаг.
Мөн хэгээстэй болон хөнгөн цагааны хайлшин дугуйг орчин үеийн автомашинд өргөнөөр хэрэглэх болсон (эдгээр дугуйг гоёлын гэж нэрлэх нь бий).
Дугуйн жинг хөнгөрүүлэх зорилгоор магни (Mg) нэмдэг.
Ийи дугуйг зөвхөн уралдааны автомашинд ашигладаг. Учир нь уг дугуй ашиглалтын явцад хурдан зэвэрдэг байна.
Энгийн хэвлэмэл ган дугуй нь хоорондоо гагнагдаж холбогдсон обод болон диск зэргээс бүрддэг. Дугуй дискээрээ бул дээр угсарагддаг.
Дугуйг угсарахад конус үзүүртэй гайк болон шпилк ашиглана (цөөн тохиолдолд боолт ашигладаг).
Дугуйн дискэнд гаргасан конус (боолтны) нүхнүүд нь дугуйг нягт, зөв угсарахад, харин салхижуулах нүхнүүд нь тоормосны дискийг хөргөхөд туслах үүрэгтэй.
Резин дугуйг задалж угсарахад хялбар болгох үүднээс ободны төв хэсэгт хонхор гаргаж өгнө.
Ободны ирмэг нь резин дугуйг угсарч, хийлсний дараа гадагш мултархаас хамгаалдаг. Дотуур хаймаргүй дугуйг резин дугуй суух хэсэгт нэг эсвэл хоёр товруу (хамп)-тай хийдэг.
Энэ нь автомашин явж байх үед резин дугуй мултархаас хамгаалах үүрэгтэй. Хөнгөн цагааны хайлшин дугуйтай автомашинд дугуйг боох конус үзүүртэй эсвэл шайбатай тусгай зориулалтын гайкийг ашиглана. Уг гайкийг дугуйг бул дээр суурилуулахад ашигласнаар дугуйн боолтны нүхний элэгдэл багасдаг байна.
Спорт загварын автомашинд хэгээстэй дугуй тавьснаар түүний жин нь хөнгөрдөг. Уг дугуй нь обод, бултай холбогдох хэсэг, тэдгээрийг холбосон хэгээсүүд зэргээс бүрддэг.
Хэгээстэй дугуйг ихэвчлэн горвин холбоосоор бултай холбож нэг том гайкаар боодог. Харин цөөн тохиолдолд олон жижиг гайк ашиглана.
No comments:
Post a Comment