Monday, February 18, 2013

Авто машины бүтэц

Суудлын автомашиныг угсрахад дунджааар 15000 эд анги ордог бөгөөд тэдгээрийн 1500 нь түүнийг хөдөлгөхийн тулд харилцан үйлчилж, олонх нь 0,0001 нарийвчлал, зөвшөөрөгдөх хэмжээтэйгэээр харилцан холбогддог. Ердийн резинээс авхуулаад цагаан алт (платиниум) болон өндөр чанарын ган хүртэл машинд хэрэглэгддэг.
Автомашин хэрхэн ажилладаг буюу явдгийг ойлгож мэдэхэд тийм ч хэцүү биш. Эрэг,боолт, жийргэвч, дамжуулах утас, гуурс гэх мэт 15000 эд ангийн ихэнхи нь автомашины ажиллагаанд бага нөлөөтөй.
Автомашиныг асаах, хөдөлгөх, зогсоох, залахад чухал үүрэгтэй цөөхөн эд анги бий.
Орчин цагийн автомашин нь гаднах үзэмж, хийц загвар, үнэ өртөг, хүчин чадлаараа ихээхэн ялгаатай ч ажиллах зарчим нь ойролцоо.
Автомашины бүтэц хэсгийн ажиллагааг ойлгохын тулд дараахи долоон дэд хэсэгт хуваан үздэг.
Автомашин хэрхэн ажилладгийг мэдэх нь түүнийг эвдэрсэн үед юу нь болохоо байсныг мэдэх, оношлох анхны алхам билээ.

1.Хөдөлгүүр.
Хөдөлгүүрт түлшний шаталтаас 2500 градус орчим дулаан ялгарна.
Энэхүү дулааны 20%-иас хэтрэхгүй хэсэг нь л автомашиныг хөдөлгөхөд хэрэгцээтэй чадал болон хувирна.
Үлдсэн хэсэг нь хөргөлтөнд алдагдах болон утаатай гадагшилна.
Хөдөлгүүрт 150-200 орчим хөдөлгөөнтэй эд анги бий.
Тэдгээрийг хэт элэгдүүлэхгүйн тулд тосолж байх учиртай.

 
2.Хүч дамжуулах анги.
Ихэнхи автомашинд хүч хөдөлгүүрээс хойд дугуйд хурдны хайрцаг, кардан гол, дифференциал, хойд тэнхлэгээр дамжин очдог. 
Хүч дамжуулах ангийн хурдны хайрцагт хүнд дамжуулга байх бөгөөд тэр нь хөдлөх, өгсөх буюу хурдлах үед шаардагдах харьцангуй их хүчийг бий болгоно.
Харин хөнгөн дамжуулга нь хэмнэлтэй явахад буюу тэгш шулуун замаар хурдтай явахад хэрэгтэй.
3.Дугуй, резин дугуй, тоормос.
100000 орчим км яваад буюу ердийн нөхцөлд 5 орчим жил ашигласны дараа дугуй нь дунджаар 100 сая орчим эргэлдэж, 2 иж бүрдэл дугуйг элээнэ.
Автомашин 100 км/цаг-ийн хурдтай явж байгаад тоормослон зогсоход хагас литр усыг буцалгахад хангалттай дулаан ялгардаг.
4.Гүүшин.
Орчин цагийн автомашин нь пүрш буюу амортизатор бүхий гүүшинтэй.
Тэдгээр нь автомашин явах үед минутад хэдэн зуун удаа дээш доош хөдөлнө.
Энэ нь замын тэгш бусаас үүсэх донсолгоог багасган хөдлөх, хурд авах, зогсох, эргэх үед жолооч зорчигчдийн аюулгүй, тухтай байдлыг хангах үүрэгтэй.
5.Жолоо.
Нарийн хийцтэй жолооны механизмгүй бол жолооч 900-1800 кг жинтэй суудлын автомашиныг залахад дор хаяж 15 кг хүч гаргах шаардлагатай.
Харин жолооны механизм нь үүнийг 2.5 кг болтол бууруулан хөнгөвчилж өгдөг.
6.Цахилгаан систем.
12 вольтын аккумляторын батарей нь хөдөлгүүрийг асаах, гэрэл, хөгжим, дуут дохио, салхины шил, сэнс болон бусад цахилгаан хэрэгслийг ажиллуулах эх үүсвэр болдог.
Энэхүү 12 вольтын хүчдэл нь хөдөлгүүрийн асаалтын системээр 40000 вольт болтлоо өсгөгдөнө.
7.Их бие, кузов, арал.
Олонхи шинэ загварын автомашинд арал байхгүй. Түүнийг кузов орлоно. Дунджаар 40м2 нимгэн төмөр нэг автомашинд орно.
Үүний зарим нь 0.4 мм нимгэн. Автомашины их бие автомашин явах үед үүсэх чичэргээ, доргиог тэсэхээр бат бөх байх ёстой. 

No comments:

Post a Comment