Очлуур нь шаталтын хөндийд агаар, түлшний холимгийг асаах оч үүсгэнэ. Очлуур нь голын электрод, түүний гадна талын шаазан тусгаарлагчаас бүрдэнэ. Тусгаарлагчийн доод хэсгийг гадна талаас нь металлаар бүрсэн байдаг.
Тэрхүү металл хэсэгт очлуурыг цилиндрийн гавалд бэхлэх резьбаг гаргана. Хажуугийн электродыг бүрхүүлд гагнасан байх бөгөөд голын электродоос бага зэрэг зайтай байхаар нугалж байрлуулна.
Хуувилагчаас ирэх өндөр хүчдэлийн хэлхээний гүйдэл нь голын
электродод ирэн бөгөөд хажуугийн электрод руу үсэрч оч үүсгэнэ.
Хөдөлгүүрйиг бүрэн хүчин чадлаар нь ажиллуулахын тулд очлуурын оч нь хангалттай "том", агаар, түлшний холимгийг шатаахын тулд харьцангуй "урт" хугацаагаар үргэлжлэх ёстой.
Электродын зай их бол оч том байна. Гэхдээ зай их үед оч үүсгэхийн тулд хүчдэл өндөр байх шаардлагатай.
Хөдөлгүүр бүрт очлуурын электродын тогтоосон зай байдаг(0.5 - 2 мм). Энэхүү зайг хажуугийн электродоор тохируулна.
Зай хэтэрхий их бол очлуур оч хаяхгүй байж мэднэ. Учир нь асаалтын систем оч хаях хангалттай өндөр хүчдэл үүсгэх боломжгүй байж болно. Зай хэтэрхий бага бол очлуур нь холимгийг шатаахад хүрэлцэхгүй "жижиг" оч хаяж мэднэ. Электрод нь ашиглалтын явцад элэгддэг болохоор зайг тогтмол шалгаж байх ёстой.
Очлуур ажиллахгүй байх өөр шалтгаанд бохирдох, тос болох, шаазан тусгаарлагчийн гадна тал норох, хагарах зэрэг орно.
Эдгээр гэмтэл нь очлуурын утас болон цилиндрийн гавал хооронд өндөр хүчдэлийн гүйдэл гүйх өөр замыг бий болгодог. Ингэж богино холбоо үүснэ.
Нэг очлуур оч хаяхгүй бол V-8 хөдөлгүүрийн шатахууны зарцуулалт 10 - 15%, дөрвөн цилиндирт хөдөлгүүрийнх 25 - 35% тус тус нэмэгддэг.
Орчин үеийн асаалтын очлуурт 4000 вольтын гүйдэл ирдэг ба температур нь 2500 хэм хүрдэг бөгөөд эдэлгээ нь ойролцоогоор 48000 км байдаг. 80000 км ашиглах эдэлгээтэй очлуур хийсэн боловч платиниумаар электродыг хийдэг тул үнэтэй.
No comments:
Post a Comment